SLECHT GAAN OP DINSDAG

Er zijn weinig dingen die ik meer kan waarderen dan goed uit eten gaan. Goed eten, beetje wijn erbij. Prima in orde. Ik kan me soms ergeren aan mensen in Amsterdam die te kritisch zijn naar de bediening. Klagen mag, maar neem het niveau in ogenschouw. Bij het eetcafé op de hoek heb je niet echt recht om een sterren-service te verwachten.

Het hoogste segment restaurants is meestal prima in orde in Amsterdam. Als je echt goed gaat eten kun je een fijne bediening verwachten en is klagen niet aan de orde. Het probleem ligt ‘m in het middensegment. Je kent ze wel: niveautje eetcafé, geprijsd als bovengemiddeld restaurant. Een extreem veel voorkomende soort tent in Amsterdam. Het probleem van deze tenten ligt ‘m meestal niet bij de kwaliteit van het overpriced eten maar bij de onbeschofte houding van het personeel.

stanislavski
Stanislavski, stukje KKslechte bediening waar je U tegen zegt

Een typisch Amsterdams voorbeeld onlangs bij Stanislavski, de tent van de Schouwburg op het Leidseplein: Na een uur en 3 x vragen had ik m’n broodje nog steeds niet, waarna ik aangaf terug naar kantoor te gaan en daar wel wat te eten. Vervolgens werd onze bon niet gebracht en toen we zelf maar naar de kassa gingen om na 1,5 uur de bon zonder broodje te komen afrekenen vroeg het meisje in de bediening om een fooi. Nou is het all good met fooien, ik ben pro-Amerikaans wat dat betreft. Maar geef me dan wel die ‘How are you today you look so amazing’-stylo in plaats van die ‘Ik heb hier dus echt totaal geen zin in kan je alsjeblieft heel snel bestellen en opteffen’-stylo.

Neem een voorbeeld aan een tent als Blauw aan de Wal. Daar word je geholpen door iemand die je gepassioneerd vertelt over wat je kunt eten en drinken. Een persoon die de horeca als z’n vak ziet, niet als manier om fooitjes binnen te trekken en gratis te zuipen tijdens de na-zit.

SLECHT GAAN OP DINSDAG

Leave a Reply

