SLECHT GAAN OP DINSDAG

7 Jaar geleden zat ik in de organisatie van een dance-festival dat op het Malieveld in Den Haag heeft plaatsgevonden. Het was een fantastische dag, die ondanks het feit dat er nou niet bepaald van een financieel succes mocht worden gesproken nog steeds in m’n geheugen gegrifd staat. Na het festival ontstond een hoop gedoe om, ik meen me te herinneren, een vijftal klachten van buurtbewoners. In diezelfde tijd organiseerden wij ook strandfeesten in Scheveningen. Daar werden boetes opgelegd van tegen de 2.000 euro als er 1(!) klacht binnenkwam.

Ik kreeg behoorlijke flashbacks naar die tijd toen ik afgelopen donderdag op een borrel bij Sid Lee stond. Er stond namelijk een buurman in de Albert Cuypstraat foto’s te maken van glazen die op de grond stonden en mensen die voor de deur stonden. Saillant detail was dat diezelfde buurman later z’n hond midden in de Albert Cuyp liet schijten, maar dit terzijde. Het gaat mij om de mentaliteit van dit soort mensen. Newsflash: je woont in een stad. Amsterdam welteverstaan. Ben je niet goed bij je fucking hoofd dat je, notabene als jongere van de jaren ’70, foto’s van een borrel gaat lopen maken? Aan dit soort verschrikkelijke mensen hebben wij zo’n vrucht van Satan als Els Iping te danken. Een zeer kwalijke zaak dus. Enkeltje Staphorst in de stiltecoupé van de NS svp.

SLECHT GAAN OP DINSDAG (schreeuwend en proostend op straat).

2 responses to “SLECHT GAAN OP DINSDAG

  1. ik ga maar eens ophouden met je de hele tijd die ” word” te geven. ik reageer wel weer als ik t er niet mee eens ben.

Leave a Reply

