SLECHT GAAN OP DINSDAG

Het moet eind tachtiger jaren geweest zijn dat m’n vader een leuk opvoedkundig spel voor me bedacht had. Een simpele deal. Ik maakte wekelijks m’n kamer schoon en daarmee verdiende ik FL.2,50, die in de pot ging voor m’n ultieme wens: Een Nintendo 8 Bit. Naief als ik was dacht ik een goede deal te pakken te hebben en dacht ik toch wel binnen 2 maanden m’n NES bij elkaar te hebben. Gelukkig vulde m’n vader ‘m onverwachts aan toen ik ongeveer op de helft was. De foto van m’n eerste Duck Hunt schot is nog steeds een van m’n meest dierbare foto’s.

En toen gebeurde het ondenkbare. De Super Nintendo werd gereleased. Wat een deceptie! M’n Duck Hunt pistool transformeerde in een speelgoedpistooltje in vergelijking met de Super Nintendo bazooka. De SuperNes was m’n eerste SLECHT GAAN ervaring met het fenomeen gamen.

Gamen en ik zijn daarna nooit meer echt tot elkaar gekomen. Ik deed nog een paar verwoede pogingen met een aantal racespellen maar het bleef me steken dat ik genaaid was door de game-industrie.

Een industrie die zich in rap tempo ontwikkelde met als hoogtepunt het online gamen. Gamen veranderde in een ‘sociale’ activiteit. Nerds die zonder hun spel geen identiteit meer hebben. De Angry German Kid bijvoorbeeld. Maar dat het nog erger kan bewijst een filmpje dat vorige week op het internet opdook.

Met dank aan z’n nazi-broertje die de camera even klaar zet.

Nu maar hopen dat het filmpje echt is.

SLECHT GAAN OP DINSDAG.

Voor dit soort gasten

M’n eerste Duck Hunt foto is

4 responses to “SLECHT GAAN OP DINSDAG

  1. Ok… Die geluiden die hij uitslaat zijn echt EXTREEM naar… Kippenvel & Co.

  2. Knaap lijkt wel bezeten.. afkikken in exorcist stijl

  3. wees gerust die snes bazooka was echt nep. ik kan het weten…

  4. oke totdat die de afstandbediening in zijn reet wou duwen dacht ik dat die echt was. al zou het zo mijn stiefbroertje kunnen zijn die is ook obsessed door call of duty echt ziekelijk

Leave a Reply

