SLECHT GAAN OP DINSDAG

En net als je weer eens flink in je geheugen aan het graven bent waarover je de afgelopen week ook al weer allemaal slecht ben gegaan, komt @Julesdavid even om de hoek kijken met een instant onderwerp voor je wekelijkse portie SLECHT GAAN.

Het zal je ongetwijfeld niet zijn ontgaan dat de good old strippenkaart plaats moet gaan maken voor de OV-chipkaart. Een kaart die vanwege het perfect georganiseerde wanbeleid binnen diverse overheidsinstanties uiteraard landelijk problemen oplevert. Als chauvinistische Amsterdammer concentreer ik me nu echter even op de hoofdstedelijke perikelen.

Wat is er mis? Nou, los van het feit dat het ding nog niet optimaal functioneert, lukt het vooral niet om mensen te laten overstappen terwijl de strippenkaart nog een geldig vervoersbewijs is.

Steronderneming het GVB (bekend van de Noord/Zuidlijn) is van mening dat het bij de jeugd begint. Als zij overstappen, volgt de rest vanzelf! Maar hoe krijgen we die lieve kindertjes van Amsterdam nou overgehaald om de OV-chipkaart te gebruiken? Nou, zei het reclamebureau, daar hebben wij een prima middel voor:

Urban!

Want Urban is de taal van de kids. Dat weten we sinds de bizar succesvolle campagne ‘Wat voor een eikel ben jij’ van troetelmarokkaan Yes-R en de Cock met C, o, c, k.

Klein nuance-verschil: dat was een campagne van het rijk waar budget achter zat. Iets dat zeer zeker niet het geval lijkt bij het GVB. Geen Ali B of Yes-R dus. Maar gelukkig kun je altijd op ‘Double X’ rekenen. Het chique kledingmerk Karl Kani als kledingsponsor. Clipje d’r bij, hoppa.

Stukje extreem de plank mis slaan.

SLECHT GAAN (met een lach) OP DINSDAG.

7 responses to “SLECHT GAAN OP DINSDAG

  1. hehe.. die dude heeft z’n ziel verkocht aan het gvb.. SLECHT GAAN

  2. Ik vind dat ie hardt komt.

  3. vet, je kan dus op internet zien waar je geweest bent.. Ik ben om!

    PS. Zou Yukki B nog dik cashen voor het sampletje op 3.26?

  4. ik snap ook niet dat die M.O. of brakko(een van de twee) hier aan mee doet?

  5. Shiiiittttt, toen hij rapte onder de naam Kelvin Klein (iets dergelijks) was xxxx echt fucking schattig. Jammer dit. Om over de urban golf styling nog te zwijgen.

  6. Niet zeiken, gewoon over gaan op die chipkaart. Ik wilde eerst alleen maar omdat ik het niet gewend was. Maar ik doe het nu al een paar maanden en het is veel beter. Het is goedkoper, makkelijker je hoeft niet in de rij te staan in de tram om te stempelen maar gewoon doorlopen. En als ie het niet doet zeg je ja sorry jullie fout en loop je gewoon door. Niet zo conservatief.

  7. feasty bourka

    ik pop nikkerts als als ze zitten aan me ovchipkaart!

Leave a Reply

