SLECHT GAAN OP DINSDAG

Dag beste lezer. Per hier. Wie? Per. Je weet wel, mijn naam maar dan in verkleinvorm. Niks mis mee hoor: iemand met een verkleinvorm aanspreken. Persoonlijke touch enzo. Even laten zien dat je diegene al wat beter kent. Het gaat mis als je deze situatie omdraait. Mensen die zelf de kortere versie van hun naam gebruiken.

Uitzondering op de regel zijn mensen die hun hele naam vervangen door een kortere versie. Dat kan weer wel. Maar mensen die hun naam bewust verkorten, om het ‘lekker persoonlijk’ te maken, ai ai ai, daar ga ik heel slecht op. “Groetjes, Patries”, dat werk zeg maar.

Het frappante van het verhaal is dat mensen die je echt goed kent, en dus in theorie een verkleinnaam zouden mogen gebruiken, nooit de behoefte voelen de korte versie van hun naam te gebruiken. Het zijn altijd een beetje je derderangs kennissen die deze extreme boundings-drang voelen.

friends
Afbeelding: Vriendinnen die zichzelf naar elkaar toe met de korte versie van hun naam zouden mogen aanspreken.

Patries. Je heet niet alleen Patricia, ik ken je ook helemaal niet zo goed. Noem jezelf maar gewoon bij je hele naam. Dat is beter voor iedereen.

SLECHT GAAN OP DINSDAG

X

Per

Ps) voordat mensen zich aangesproken voelen. Patries is een willekeurig gekozen naam. Althans, hij heeft wel wat weg van de naam die deze SLECHT GAAN OP DINSDAG heeft veroorzakt. Maar die zeg ik dan weer niet. Zo laf ben ik dan ook wel weer.

6 responses to “SLECHT GAAN OP DINSDAG

  1. kut ik voel me aangesproken want ik heet eigenlijk dieuwertje

  2. Jij hoeft je niet aangesproken te voelen. Het gaat om een bepaald gebruik van de verkleining en daar valt die van jou niet onder.

  3. feasty bourka

    Zo slecht ga je nou dus ook weer niet deze dinsdag.

  4. Reetvuistneuken

    Vrienden noemen me ‘Reet’.

    Nou en?

  5. Heeeee Peeeeeer

Leave a Reply

