SLECHT GAAN OP DINSDAG

draaiorgel

Noem me een gevoelloos persoon maar ik ga next level slecht op bedelaars. Voor mij zijn ze onder te verdelen in 3 types. Ik ga het in deze SLECHT GAAN OP DINSDAG hebben over het type dat ik van die 3 het meeste haat. Maar als ik zo vrij mag zijn begin ik met het beschrijven van de andere 2 types.

Praktische bedelaars:
Deze trek ik het beste. Pappies zwerven omdat ze gewoon zo zijn. Hebben op een bepaald punt in hun leven besloten om te gaan zwerven en zo nu en dan moet er dan een stukje gebedeld worden vanwege een hongerig gevoel in de maag.

De hang naar totale vrijheid/onafhankelijkheid is de reden tot bedelen want de praktische bedelaars haten bedelen en moeten verder niks van andere bedelaars en harddrugs hebben.

Wanhopige bedelaars:
Zij zijn al iets irritanter. Dat komt, de naam zegt het al, omdat ze wanhopig zijn. Binnen deze categorie heb je 2 subcategorieën: de bedelaars die wanhopig zijn vanwege het ouderschap (kind jonger dan 5 jaar) in combinatie met het ontbreken van een huis en de bedelaars die wanhopig zijn omdat ze gewoon intens veel zin in een warme portie crack hebben.

De 2 bovenstaande types vallen echter totaal in het niet bij de laatste categorie. Deze bedelaars missen een aantal basis bedelaar kwaliteiten:

-Ze hebben geen drank naar totale vrijheid.
-Ze beschikken gewoon over een huis.
-Ze hebben geen buitenproportionele behoefte naar harddrugs.

Voor wie het derde type bedelaar nog niet ontmaskerd had. Het gaat hier (en ik zou er bijna een ‘uiteraard’ tegenaan gooien) om mensen die zich bezig houden met geld vragen voor een draaiorgel.

Wanneer begrijpen deze bedelaars nou dat het toch wel redelijk absurd is om geld te vragen voor het aanzetten van een machine. Vooral in ogenschouw nemend dat:

-De machine in kwestie een ontzettend irritant en vooral veel te hard geluid maakt.
-De mensen in kwestie niet de moeite nemen om via verbale communicatie om geld te vragen maar een repeterend gebaar maken met een koperen bakje waar ze ’s ochtends alvast een paar stuivers in hebben gedaan.
-De mensen in kwestie meestal vies en schraal zijn en zonder uitzondering chagrijnig kijken. Dat laatste is dan eigenlijk ook wel weer te begrijpen, maar goed.

Maar ik haat ze vooral omdat ze het imago van mensen met een bovengemiddelde verstandelijke beperking, en ik denk dat we het er over eens zijn dat je draaiorgel bedelaars in die categorie mag plaatsen, totaal verpesten.

SLECHT GAAN OP DINSDAG.

5 responses to “SLECHT GAAN OP DINSDAG

  1. ik ga niet te doen slecht op mensen die de uitdrukking ‘een stukje ‘ gebruiken..

    maar draaiorgels zijn ook kut.

  2. Dude draaiorgels. Elke dag 15.00 uur onder het raam van onze studio, hoekje Kalverstraat, Begijnensteeg, minstens een kwartier. Er is echt niks wat ik ‘in en in’ meer haat, behalve misschien de fokking hele dag overal nat geregend worden. Close call..

  3. omdat mensen het eerst wel heel erg mooi en spannend vonden, maar ik denk dat ze toen ook nog scheten op straat. anyway in de 21ste eeuw past de draaiorgel ook niet meer vind ik. maaaaaar perre wat vind jij dan van die zigeuners met instrumenten in de metro, voor centraal en voor de supermarkten?

  4. Pingback: Martin Bril x Niceandimportant.com « It’s nice to be important, but it’s more important to be nice!

Leave a Reply

