Stukje haatpraat naar de mensen toe

combino-bert-05112

Eigenlijk snap ik je wel. Eerst komen de buschauffeurs. Die hebben nog een gimmick. Ze kunnen iets heel groots besturen. Een voertuig dat draait als zij aan het stuur draaien. Macht!

Dan komen de metromachinisten. Zij kunnen lekker knallen op de rails zonder al te veel met verkeer bezig te zijn. Vervolgens heb je de kapiteins op de pont. Zij zitten boven de passagiers, als ware het een metafoor voor het machtige gevoel dat ze voelen tijdens het 8 uur lang op en neer varen. Daarna komen de bestuurders van de tram. Zij kunnen de tram harder en zachter laten gaan en hebben een bel die ze heel vaak laten rinkelen om zich te laten zien. Hier ben ik. IK bestuur dit voertuig.

En dan kom jij. Jij bestuurt het voertuig niet. Jij zet stempels op blauwe en roze stukken papier die met cijfers het aantal zones aangeven.

Jij bent het pispaaltje. Af en toe komt er voorin iemand binnen die een los kaartje komt kopen. En dan zegt die lul voorin: Loop maar door naar achter. Regel het maar met m’n assistent.

Je verveelt je. En dan begint het. Je gaat je irriteren aan je klanten. Want je was vergeten dat dit KLANTEN zijn en dat je voor een DIENSTVERLENEND bedrijf werkt. Je ziet die microfoon en je kan het niet laten naar je klanten te blaffen. Doorlopen! Doorlopen!

Lieve conducteur, mag ik een vraag aan je stellen? Mag ik je vragen om aardig te doen tegen je klanten? En als gevolg daarvan: mag ik je vragen om je grote mond tegen mij dicht te houden?

Lieve conducteur, wat ik eigenlijk bedoel: Mag ik je vragen je plaats te kennen in de openbaar vervoer rangorde? Je weet wel die ene plaats.

De laagste.

Gedraag je er naar.

Thanks lieve conducteur (van Tram 12 die vanochtend rond 8.30 zo kkbijdehand kwam doen.)

3 responses to “Stukje haatpraat naar de mensen toe

  1. Mijn beste Perre

    Gelukkig zijn we over een paar jaar van ze af. De OVchipkaart is dan al lang en breed ingevoerd ( nou ja, over 10 jaar dan) en dan is hij niet alleen on the bottom of the foodchane maar ook nog is werkeloos.

    Hulde.

    Met vriendelijke groet,

    Uwer HateMate

  2. gelukkig is het bijna weekend.

    weer 2 dagen zuipen en kankeren.

  3. tegen mij zijn ze altijd heel lief

Leave a Reply

