John Updike

john-updike

De reden dat ik een verschrikkelijke fan van Gummbah ben is dat ik down ben met mensen die op een cynische manier naar de naarheid van het leven kijken (of in dit geval de dood). Alhoewel de fine line tussen cynisch en enorm depressief hier geloof ik wel redelijk overschreden is. Check ‘Requiem’, een paar dagen voor zijn dood (afgelopen dinsdag) geschreven door John Updike:

Requiem

It came to me the other day:
Were I to die, no one would say,
“Oh, what a shame! So young, so full
Of promise – depths unplumbable!”

Instead, a shrug and tearless eyes
Will greet my overdue demise;
The wide response will be, I know
“I thought he died a while ago.”

For life’s a shabby subterfuge,
And death is real, and dark, and huge.
The shock of it will register
Nowhere but where it will occur.

One response to “John Updike

  1. Tof blog heb je. Ik RSS.

Leave a Reply

